Genel Duyurular
01.02.2018

2017-1-TR01-KA103-038078 NOLU PROJE DÖNEMİ ERASMUS+ PERSONEL EĞİTİM ALMA HAREKETLİLİĞİ İLANI

 

2017-1-TR01-KA103-038078 NOLU PROJE DÖNEMİ ERASMUS+ PERSONEL EĞİTİM ALMA HAREKETLİLİĞİ İLANI İÇİN LÜTFEN TIKLAYINIZ.

Erasmus+ Programı Personel Hareketliliğikapsamında 2017-2018 akademik yılı Eğitim Alma Hareketliliği çerçevesinde Üniversitemizden hareketliliğe katılmak isteyen akademik ve idari personele duyurulmak üzere hazırlanan ilan metni aşağıda yer almaktadır.
Söz konusu ilan 2017 Proje hesabımızdan karşılanacağından dolayı seçim sonuçlarının açıklanmasını takiben 31Mayıs 2019 tarihine kadar gerçekleştirilecek faaliyetleri kapsamaktadır.
BAŞVURU TAKVİMİ VE YÖNTEMİ
01/02/2018                  Erasmus Eğitim Alma Hareketliliğiİlanı
12/03/2018                  Dış İlişkiler Ofisine başvuru evraklarınınteslimi için son tarih
19/03/2018                  Sonuçların İlanı
Başvurular, yukarıdaki takvim doğrultusunda,başvuru belgeleri her bir başvuran için Dış İlişkiler Ofisine teslim edilecektir. Tüm bilgi ve belgeler, Dış İlişkiler Koordinatörlüğüne ulaştıktan sonra, programa seçilen asil ve yedek adaylara ilişkin liste Koordinatörlükçe ilan edilecektir.


İLAN TARİHİ: :01 ŞUBAT 2018
SON BAŞVURU TARİHİ: 12 MART 2018
TAHMİNİ TOPLAM KONTENJAN: 6 Hibe Destekli Personel
Başvuru: Başvurular  Diş İlişkiler Ofİsine 12 Mart 2018 tarihine kadar teslim edilecektir.  01 Şubat 2018 tarihli  2017-2018 Personel Eğitim Alma Hareketliliği İlanının tahmini toplam 6kişilik kontenjanı olup, 2017 Proje hesabımızdan karşılanacağından ötürü 01 Haziran 2017 – 31 Mayıs 2019 tarihleri arasındaki faaliyetleri  kapsamaktadır. Seçim sonuçları açıklandıktan sonar seçilen adaylar  31 Mayıs 2019’e kadar hareketliliklerini tamamlamış ve dönmüş olmalıdır. Hareketlilik tarihleri belirlenirken 31 Mayıs 2019 ’e kadar hareketliliklerin tamamlanmış olması gerekliliği dikkate alınmalıdır.

BAŞVURU EVRAKLARI:
1.      Başvuru Formu (https://erasmus.thk.edu.tr/Content.aspx?cid=9367 linkinden indirilip bilgisayarda doldurulduktan sonra çıktısı Dış İlişkiler Ofisi’ne ıslak imzalı olarak teslim edilmelidir.)
2.      Misafir olunacak üniversiteden/ kurumdan/ firmadan gelen Davet Mektubu (Letter Of Acceptance)
Eğitim Alma Hareketliliğine Seçilen Adaylarca Hareketliliğe Başlamadan Önce Hazırlanması Ve Dış İlişkiler Ofisi’ne Teslim Edilmesi Gereken Belgeler:
1.BirimKoordinatörü ve karşı üniversite/kuruluş tarafından önceden onaylanacak İş Planının imzalanmış nüshası (erasmus.thk.edu.tr- formlar-personel-eğitim alma belgelerinden İş Planına ulaşabilirsiniz.)
2.TC Denizbank vadesiz AVRO hesap cüzdanı fotokopisi (herhangi bir Denizbank Şubesi olabilir)
3.Eğitim Alma Hareketliliği Hibe Sözleşmesi (erasmus.thk.edu.tr- Formlar –Personel-Dış İlişkiler Ofisi tarafından 2 nüsha şeklinde hesap bilgilerinizin tarafınızdan Dış İlişkiler Ofisine teslim edilmesinden sonar hazırlanır.Karşılıklı imzalanır.)
4.Genel Sağlık Sigortası
5. Pasaport ve VizeFotokopisi
6.Bağlı bulunulan Dekanlık /Enstitü Müdürlüğü /Yüksekokul Müdürlüğü /Merkez Müdürlüğü /Daire Başkanlığından alınacak resmi yazı (bu yazı öğretim görevlisi veya öğretim üyesinin yurtdışı görevlendirmeleri için üniversite yönetim kurulundan aldığı görev yazısı da olabilir; yazıda personelin Erasmus Programı kapsamında eğitim alma hareketliğini gerçekleştireceği, gideceği üniversite ve bölüm adı, ziyaret tarihleri belirtilmelidir-EBYS üzerinden havale yoluyla Dış İlişkiler Ofisi-Erasmus Koordinatörlüğüne iletilebilir).

Dönüşte Dış İlişkiler Ofisine Sunulması Gereken Belgeler: 

1. Gidilen kurumdan alınmış olan Katılım Sertifikası (Hareketliliğinizin başlangıç ve bitiş tarihlerini içeren imzalı mühürlü bir belge).
2. AB Anket Formu (Eu Survey ) (Mobility tool tarafınızdan sisteme kayıtlı e-mail adresinize hareketliliğiniz bittiğinde gönderilecektir.%30’luk  hibenizi alabilmeniz için uygulanan zorunlu bir uygulamadır.)
3. Seyahate ait belgeler
·         Kullanılan bilet/biletlerin orijinali (giderken uçuşun ön rezervasyon bilgisi sunulmuşsa, dönüşte biletin faturası ibraz edilmeli)
·         Uçuş kartlarının orijinalleri
·         Fatura, makbuz vb ilgili ödeme belgelerinin orijinalleri.

NOT : Hibeler  ve  Seyahat mesafesi Avrupa Komisyonu tarafından sağlanan Mobility Tool Sisteminden mesafe hesaplayıcısı (http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm)kullanılarak hesaplanacaktır.

2017/2018 ERASMUS+ PERSONEL HAREKETLİLİĞİ BÖLÜM BAZLI KONTENJANLAR
FAKÜLTE BÖLÜM KONTENJAN YEDEK
Havacılık ve UzayBilimleriFakültesi UzayMühendisliği
UçakMühendisliği
1 2
HavaUlaştırmaFakültesi Pilotaj 1 2
MühendislikFakültesi EndüstriMühendisliği
ElektrikElektronikMühendisliği
BilgisayarMühendisliği
MakineMühendisliği
MekatronikMühendisliği

1

2

İşletmeFakültesi HavacılıkYönetimi
LojistikYönetimi
İşletme
1 2
Yüksekokullar Yabancı Diller 
Ankara /İzmir HavacılıkMeslekYüksekokulu
1 2
Idaripersonel   1 (Önceliklidir)
TOPLAM : 6 KİŞİ      

*Başvuru sayısı ve öğrenci/personel  değerlendirme kriterlerine gore öğrenci /personel kontenjanlarında değişiklik yapma hakkı Türk Hava Kurumu Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus+ Kurum Koordinatörlüğüne aittir.

DEĞERLENDİRME:
·         Asil ve yedek listeler Dış İlişkiler Ofisi internet sayfasında (https://erasmus.thk.edu.tr ) duyurulacak ve birimlerinize de yazılı olarak gönderilecektir.
Değerlendirme ölçütlerimiz aşağıdaki tabloda belirtilmiştir:

PERSONEL HAREKETLİLİĞİ SEÇİM ÖLÇÜTLERİ AĞIRLIKLI PUAN
Başvuru Formunu başvuru ilan süresi içerisinde Dış İlişkiler Ofisine teslim etmek zorunludur. %50 ( toplam 100 puanüzerinden)
Kabul Mektubunu başvuru ilan süresi içerisinde Dış İlişkiler Ofisine teslim etmek zorunludur. %50 ( toplam 100 puanüzerinden)
İlk kez katılım seçimde önceliklendirilir. +10 Puan
Yabanci dilbilgisi önceliklendirilir.
(B1 seviyesinde belgelendirilmelidir.)
+5 Puan
Eğitim Alma Faaliyetinde idari personel önceliklendirilir. +10 Puan
Engelli personel önceliklendirilir.
(Engelliliğin belgelenmesi kaydıyla Kabul edilir.)
+10 Puan
Gazi personel ile şehit ve gazi yakını personel önceliklendirilir.
(Belgelendirilmelidir.)
+10 Puan
Daha once personel hareketliliğine dahil olmayan bölüm ya da birimler önceliklendirilir. +10 Puan
Daha once personel hareketliliğinde yer almayan veya az sayıda yer alan ülke ve Yükseköğretim kurumu ile hareketlilik faaliyeti gerçekleştirmeyi planlayan başvurular önceliklendirilir. +5 Puan
Dah aönce katılım sağlayan personel başvuruları eksi puanladeğerlendirilir.
(Hibeli veya hibesiz katılımcı farkı aranmaz.)
-10 Puan
Daha once başvurup seçilmiş ancak hareketliliği mücbir sebep olmaksızın veya başvuru takvimine gore feragat bildirisi yapmaksızın faaliyeti gerçekleştirmemiş personel başvuruları eksi puanla değerlendirilir. -10 Puan
Vatandaşı olunan ülkede hareketliliğe katılma eksi puanla değerlendirilir. -10 Puan
K103 kapsamında Türk Hava Kurumu Üniversitesi bünyesinde yeni anlaşma yapan akademik personel artı puan ile değerlendirilir. Belgelendirilmelidir (e-posta çıktısı, anlaşma formu vb.) +10 Puan

EĞİTİM ALMA HAREKETLİLİĞİ İLE İLGİLİ GENEL BİLGİLER 

Eğitim alma hareketliliğinin kapsamı 
EÜB (Erasmus Üniversite Beyannamesi) sahibi yükseköğretim kurumlarında çalışan akademik ve idari personelin yurtdışındaki işletmelerde ya da EÜB sahibi yükseköğretim kurumlarında eğitim almasına imkân sağlayan faaliyet alanıdır.

Eğitim alma hareketliliğinin hedefleri şunlardır: 
·         Faydalanan kişilerin bilgi ve tecrübe aktarımı ile öğrenmelerine ve pratik beceriler edinmelerine imkân vermek,
·         Faydalanan kişilerin farklı bir kurumun deneyim/iyi uygulamalarını öğrenmelerine ve mevcut işleri için gerekli becerileri geliştirmelerine imkân vermek.

Eğitim alma hareketliliğinin alt faaliyetleri 

• Eğitim alma hareketliliği 2 şekilde gerçekleştirilebilir:
1. Türkiye’de EÜB sahibi bir yükseköğretim kurumunda çalışan akademik/idari personelin yurtdışındaki bir işletmeye eğitim almak üzere gitmesi
2. Türkiye’de EÜB sahibi bir yükseköğretim kurumunda çalışan akademik/idari personelin yurtdışında ortak olunan EÜB sahibi bir yükseköğretim kurumuna eğitim almak üzere gitmesi

Gerekli Şartlar 

Eğitim alma hareketliliği kapsamında alınan başvuruların değerlendirilmesi sırasında aşağıdaki asgari şartların sağlandığının kontrol edilmesi gerekir:
1. Eğitim alma hareketliliği gerçekleştirilebilecek ülkeler:

AvrupaBirliğiÜyeDevletleri
Belçika
Bulgaristan
ÇekCumhuriyeti
Danimarka
Almanya
Estonya
İrlanda
Yunanistan
İspanya
Fransa
Hırvatistan
İtalya
GüneyKıbrıs Rum Yönetimi
Letonya
Litvanya
Lüksemburg
Macaristan
Malta
Hollanda
Avusturya
Polonya
Portekiz
Romanya
Slovenya
Slovakya
Finlandiya
İsveç
İngiltere
AB-dışı Program Ülkeleri
Makedonya
İzlanda
Lihtenştayn
Norveç

Yurtdışında bir işletmede ya da yükseköğretim kurumunda eğitim alma hareketliliğinden faydalanmak isteyen personelin tabiiyetinin hareketliliğinden faydalanmak isteyen personelin tabiiyetinin aşağıdakilerden biri olması gereklidir;
OAvrupa Birliği veya Avrupa Ekonomik Alanı üyesi ülkelerin vatandaşı 
oProgramlara katılan Avrupa Birliği üyeliğine aday ülke vatandaşı 
oKatılımcı ülkelerde daimi ikamet sahibi olan veya bu ülkeler tarafından mülteci olarak tanınmış veya vatansız birey. 
·         Yurtdışında bir işletmede ya da yükseköğretim kurumunda eğitim alma hareketliliği gerçekleştirmek isteyen personelin EÜB sahibi bir yükseköğretim kurumunda tam/yarı zamanlı olarak istihdam edilmiş ve o kurumda fiilen görev yapmakta olan akademik/idari personel olması gerekir. Yükseköğretim kurumunda istihdam edilmiş olan akademik/idari personel için kadro şartı aranmaz, sözleşmeli akademik/idari personel de Erasmus eğitim alma hareketliliği faaliyetinden faydalanabilir

·         Eğitim almak üzere gidilecek işletme bir eğitim merkezi, araştırma merkezi ya da işletme tanımına uyan diğer bir kuruluş olabilir. Bu çerçevede, uygun bir işletmeden kastedilen büyüklükleri, yasal statüleri ve faaliyet gösterdikleri ekonomik sektör ne olursa olsun, özel veya kamuya ait her tür kurum/kuruluş ile sosyal ekonomi dâhil her tür ekonomik faaliyette bulunan girişimdir.

·         Eğitim alma hareketliliğinden faydalanmak üzere yurtdışındaki bir işletmeye veya yüksek öğretim kurumuna gidilmesi durumunda gönderen yükseköğretim kurumu ile arasında kurumlar arası anlaşma yapılması zorunlu değildir.

·         Yurtdışında bir işletmede ya da yükseköğretim kurumunda eğitim almayı planlayan bir personelin, Erasmus Uygulama El Kitabının ekinde verilen asgari şartların dikkate alınması suretiyle hazırlanan ve hem personeli olunan hem de misafir olunacak yükseköğretim kurumu tarafından onaylanmış (imzalı-mühürlü) bir iş planı sunmuş olması gerekir.

·         Üniversitemiz anlaşmalı kurumların listesi için web sayfamızı ziyaret ediniz.  (erasmus.thk.edu.tr)
(http://w2.thk.edu.tr/uploadedfiles/thk.edu.tr/ErasmusAnlasmalari(15-02-16).pdf)

Hibeler ve Seyahat gideri ödemeleri :
·         Eğitim alma hareketliliğinden faydalanan yükseköğretim kurumu personelinin hak ettiği hibenin hesaplanması.personelin kendi yükseköğretim kurumu tarafından, Merkez (TC. Ulusal Ajans) tarafından belirlenen hibe hesaplama kuralları çerçevesinde Mobility Tool Sistemi tarafından hesaplanır.
·         Eğitim alma hareketliliğinden faydalanan personele verilen hibe katkı niteliğinde olup; Yurtdışında geçirilen döneme ilişkin masrafların tamamını karşılamaya yönelik değildir. 
·         Erasmus hibesinin %70’i gitmeden önce, kalan %30’u ise döndükten ve işlemler tamamlandıktan sonra eğitim alma hareketliliğinden faydalanacak personel ile imzalanmış olan sözleşmede faydalanıcının belirttiği Euro hesabına yatırılır.
·         Söz Konusu İlan hibesi 1 Haziran 2017 – 31 Mayıs 2019tarihleri arasında gerçekleşen faaliyetler içindir.
·         Dileyen personel eğitim alma hareketliliğinden dilekçe vererek hibesiz olarak faydalanabilir. 
·         Eğitim alma hareketliliği faaliyetinde, eğitim süresi en az 2 iş günü, en fazla 2 ay olarak belirlenmiştir. Ancak, Birimimiz mevcut hibe ile daha fazla personelimizin hareketlilikten yararlanmasını sağlamak amacıyla Erasmus personel hareketliliği kapsamında hibe ödemesi yapılacak süreyi en az 2 iş günü en fazla 5 iş günü olarak sınırlandırmıştır. 
·         Hibe kısıtlı olduğundan, programdan mümkün olduğunca çok personelin yararlanabilmesi için başvuruları takiben Koordinatörlüğümüzün hesaplamalarının ardından, hareketlilik günleri ve katılacak personel sayılarında azaltma yapılabilir.
·         Hareketliliğe katılımı kanıtlayan belgelerin teslim edilmemesi durumunda (katılım sertifikası) hareketlilik geçersiz sayılır ve personele hibe ödenmez, başlangıçta ödenen hibe tahsil edilir.
·         Eğitim alma hareketliliğinden faydalanan personele Merkez tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde günlük/haftalık bireysel destek ile seyahat mesafesine göre, seyahat gideri ödemesi yapılır. Bu ödeme, yurt dışında geçirilen döneme ilişkin seyahat ve harcırah giderlerine bir katkı niteliğindedir. Seyahat gideri ödemesi, katılımcıların yerleşik oldukları yerden faaliyet yerine gitmek ve dönmek için yaptıkları seyahat maliyetine katkı niteliğindedir. Seyahat mesafesi Avrupa Komisyonu tarafından sağlanan mesafe hesaplayıcısı (http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm) kullanılarak hesaplanmalıdır.
·         Uygun seyahat maliyeti seyahat mesafesine bağlıdır. Seyahat mesafesi Avrupa Komisyonu tarafından sağlanan mesafe hesaplayıcısı (http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm) kullanılarak hesaplanmalıdır. Hesaplama, Ankara’dan faaliyetin gerçekleşeceği şehre kadar ki mesafeyi kapsamaktadır. Arada yapılacak aktarmalar bu hesaba dahil edilmeyecektir.
·         Şehir içi ulaşıma ait seyahat giderleri karşılanmaz.
·         Seyahat edilecek ulaşım aracının kaçırılması, ertelenmesi vb. durumlardan doğabilecek ilave ücretler uygun gider olarak kabul edilmez.
·         Toplu taşıma araçlarını kullanmayıp, kendi özel aracı ile ulaşımını sağlayan personele fatura karşılığında benzin ücreti ödenmez.
·         Araç kiralama giderleri uygun gider değildir.
·         Detaylı Bilgi için: intoffice@thk.edu.tr

Elde edilen “km” değeri Hibe miktarı (Avro)
10-99 km arası 20 €
100 – 499 km arası 180
500 -1999 km arası 275
2000 -2999 km arası 360
3000 -3999 km arası 530
4000 -7999 km arası 820
8000 km veüzeri 1.300

*Personelin aktarmalı olarak seyahat etmesi, yukarıda belirtilen mesafe hesaplaması ile varılan mesafeyi etkilemez.
İkinci Kez Hibe Alınması Durumu

AB Komisyonu ve Merkezin belirlediği ulusal öncelikler gereği, daha çok personelin faaliyetlerden faydalanabilmesi için, bir personelin aynı sözleşme dönemi içerisinde, bir kez personel ders verme, bir kez personel eğitim alma hareketliliğinden faydalanması öngörülmektedir. Ancak değişim potansiyelini değerlendirecek başvuru olmaması ve bunun belgelendirilmesi durumunda aynı personelin, aynı sözleşme dönemi içerisinde birden fazla kez aynı personel hareketliliği faaliyetine katılması mümkün olabilir.

Önemli Not : Personelden öncelikle original ıslak imzalı belgeleri sunmaları istenir. Ancak ıslak imzalı belgelerin temin edilemediği durumlarda, gerçek olduğundan emin olunan belgeler ıslak imzalı olmadan da (fotokopi, pdf ve jpeg gibi elektronik formatlarda) Kabul edilir. Ancak sözleşmeler ıslak imzalı olmalıdır.

Bireysel Destek Hesaplama Yöntemi: 
Eğitim alma hareketliliği faaliyetinden faydalanacak personele verilecek olan günlük harcırah miktarları ülkelerin yaşam standartları göz önüne alınarak, Ulusal Ajans tarafından aşağıdaki şekilde belirlenmiştir:

Hayat pahalılığınagöreülkegrupları HareketlilikteMisafirOlunanÜlkeler GünlükHibeMiktarı (Avro)
1.      Grup Program Ülkeleri BirleşikKrallık, Danimarka, Hollanda, İrlanda, İsveç, 144
2.      Grup Program Ülkeleri Avusturya, Belçika, Bulgaristan, Kıbrıs Rum Kesimi, ÇekCumhuriyeti, Finlandiya, Fransa, Yunanistan, Macaristan, İzlanda, İtalya, Lihteştayn, Lüksemburg, Norveç, Polonya, Romanya, Türkiye* 126
3.      Grup Program Ülkeleri Makedonya, Almanya, Letonya, Malta, Portekiz, Slovak Cumhuriyeti, İspanya 108
4.      Grup Program Ülkeleri Hırvatistan, Estonya, Litvanya, Slovenya 90

*2017-1-TR01-KA103-038078 nolu Proje kapsamında gerçekleştirilecek hareketlilikler 2017 sözleşme dönemi
Kurallarına tabi olacaktır.

–          Eğitim alma hareketliliğinden faydalanacak personele, faaliyete başlamadan önce ödenecek hibe miktarının hesaplanması sırasında, personelin hazırlamış olduğu ve taraflarca onaylanmış öğretim programı dikkate alınır.

–          Herhangi bir faaliyet içermeyen ya da karşı kurumdan kişinin görevinin gerektirdiği bir eğitim alındığı belgelenemeyen günler için hibe ödemesi yapılmaz.

–          Faaliyetten faydalanan personelin dönüşünü takiben, kalan ödemenin yapılabilmesi için, “iş planı” ile birlikte karşı kurumdan temin edilen “katılım sertifikası” dikkate alınır.

–          Faaliyetin gerçekleşmediği ya da iş planında ve/veya katılım sertifikasında yararlanıcının gerekçesiz olarak 2 iş gününün altında bir süre eğitim aldığı durumlarda yararlanıcıya herhangi bir hibe ödemesi yapılmaz.

–          Harcırah ödemeleri vergi kesintilerine tabi tutulmaksızın ve avro olarak yapılır.

–          Hareketlilik gerçekleşmeden önce ödeme yazıları ilgili birimlere gönderilir ve hesaplanan hibe tutarının %70’i ödenir. Hareketlilik tamamlandıktan sonra ilgili evrakların Dış İlişkiler Ofisi’ne teslimini takiben kalan %30 ödemesi yapılır.