ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ - STUDENT MOBILITY (SM) (2023 PROGRAM REHBERİNE ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ)


Öğrenci hareketliliği, iki şekilde gerçekleştirilir:
1. Öğrenim hareketliliği,
2. Staj hareketliliği.


Yükseköğretimde öğrenci hareketliliğine yükseköğretim kurumlarında örgün eğitimde kayıtlı öğrenciler katılabilir. Açıköğretim ve benzeri (uzaktan eğitim) programlarda öğrenim gören öğrenciler faaliyetten yararlanamaz. Hibeler yurtdışında gerçekleştirilecek aşağıdaki faaliyetler için verilir:


1. Yükseköğretim Erasmus Beyannamesi (ECHE) sahibi bir yükseköğretim kurumunda diploma/derecenin tanınmasının ana parçası olan tam zamanlı ön lisans, lisans, yüksek lisans veya doktora çalışmaları,


2. Yükseköğretim kurumu tarafından öğrencinin öğrenim programının bir parçası olarak tanınan zorunlu veya isteğe bağlı olarak gerçekleştirilecek tam zamanlı stajlar. Tam zamanlı çalışma, bir akademik yılda 60 Avrupa Kredi Transfer ve Biriktirme Sistemi (AKTS) kredisi karşılığı ders/çalışma yüküdür. Akademik yılın dönemlere bölünmesi durumunda, AKTS sayısı, dönemin süresiyle orantılı olarak belirlenir. Tam zamanlı staj, öğrencinin faaliyet süresi boyunca tam mesai günü esasına göre yaptığı stajdır. Tam mesai günü gidilen ülkedeki tam zamanlı çalışanların haftalık çalışma saati dikkate alınarak belirlenir.


2. Faaliyetlerin Tanımı


2.1. Öğrenci Hareketliliği-Öğrenim Öğrenci Öğrenim hareketliliği faaliyeti, ECHE ve Yükseköğretim kurumunun mevcut kurumlararası anlaşmaları çerçevesinde gerçekleştirilir. Faaliyet, yükseköğretim kurumunda kayıtlı öğrencinin, öğreniminin bir bölümünü kurumlararası anlaşma ile ortak olunan yurtdışındaki yükseköğretim kurumunda gerçekleştirmesinden ibarettir. Faaliyet süresi, her bir öğrenim kademesi için ayrı ayrı geçerli olmak üzere 2 ilâ 12 ay arasında bir süre (1, 2 veya bazı ülkelerin sistemlerine göre 3 dönem) olabilir. Öğrenim kademesi ön lisans/lisans, yüksek lisans ve doktora düzeylerini ifade eder. Faaliyet, öğrenim süresi içerisinde her sınıfta gerçekleştirilebilir. Yükseköğretim kurumu üst yönetim kararıyla birinci kademe öğrencileri için en erken ikinci sınıftan itibaren hareketliliğe katılma kararı alabilir. Bu tür bir karar, ilana çıkılmadan önce alınmalı ve başvuru ilanında duyurulmalıdır. İlana çıkıldıktan sonra bu tür bir karar alınması mümkün değildir. Faaliyete katılacak öğrencilerin yükseköğretim kurumunda bir diploma programına kayıtlı olması gerekir. Öğrencilerin diploma/derecelerinin gerektirdiği çalışmaları yurtdışında yapmak üzere, bir tam akademik yıl için 60 AKTS; iki dönemlik akademik yılda bir dönem için 30 AKTS ve üç dönemlik akademik yılda bir dönem için 20 AKTS kredisine denk gelen programı takip etmek üzere gönderilmesi beklenir. Takip edilen programda başarılı olunan kredilere tam akademik tanınma sağlanır. Başarısız olunan krediler ev sahibi kurumda tekrar edilir.


2.2. Öğrenci Hareketliliği-Staj Öğrenci Staj Hareketliliği faaliyeti, yükseköğretim kurumunda kayıtlı bir öğrencinin akademik çalışma alanıyla ilgili olarak yurtdışındaki bir işletmede, bir araştırma enstitüsünde, bir laboratuvarda veya bir kurum veya kuruluşta staj yapmasıdır. Yükseköğretim kurumunda
ders takibi staj olarak kabul edilmez. Faaliyet süresi, her bir öğrenim kademesi için ayrı ayrı geçerli olmak üzere 2 ile 12 ay arasında bir süredir. Staj faaliyeti, öğrenim süresi içerisinde her sınıfta ve öğrenim programlarının son sınıflarındaki öğrenciler mezun olduktan sonraki 12 ay içerisinde gerçekleştirilebilir. Mezuniyet sonrası gerçekleştirilecek staj faaliyetinde başvurunun öğrenci mezun olmadan önce (hâlihazırda ön lisans, lisans, yüksek lisans veya doktora öğrencisiyken) yapılmış olması gerekir. Mezun olmuş öğrenciler başvuruda bulunamaz. Mezuniyet sonrası staj hareketliliği, mezuniyet tarihinden itibaren 12 ay içinde tamamlanmış olmalıdır. Bu süre içerisinde askerlik görevini tamamlamak üzere silah altına alınan yeni mezunların askerlik süreleri 12 aylık bu azami süreye eklenir. Mezuniyet sonrası staj süresi ile öğrencinin aynı kademede gerçekleştirdiği hareketlilik süresi toplamı 12 ayı geçmemelidir. Yükseköğretim kurumları mezuniyet sonrası staj faaliyetinin dışında kalmayı tercih edebilirler. Mezuniyet sonrası staj faaliyetinin dışında kalmayı tercih edecek yükseköğretim kurumları, ilgili başvuru döneminde buna ilişkin bir üst yönetim kararı almalı ve bu durumu öğrencilere duyurmalıdır. Başvuru öncesi bu tür bir karar alınmamış ve öğrencilere duyurulmamışsa mezuniyet sonrası staj faaliyetinin dışında kalma seçeneği uygulanamaz.


Uygun Staj Yeri Örnekleri:
Staj faaliyeti gerçekleştirilebilecek ülkelerden birinde yerleşik, emek piyasasında ya da eğitim, öğretim, gençlik, araştırma ve geliştirme alanında herhangi bir kamu ya da özel sektör kuruluşu staj yeri olabilir. Sınırlandırıcı bir liste olmamakla birlikte aşağıdaki kuruluşlar uygun staj yeri örneği olarak sayılabilir:
- bir kamu ya da özel sektöre ait küçük, ortak veya büyük ölçekli işletmeler
- yerel, bölgesel ya da ulusal kamu kurumları
- gönderen ülkenin yurtdışındaki büyükelçilikleri veya konsoloslukları
- ticaret odaları, esnaf-zanaatkâr birlikleri, borsalar ve sendika gibi iş dünyasına ait her türlü
oluşum/birlik
- araştırma enstitüleri
- vakıflar
- okul/enstitü/eğitim merkezi (mesleki eğitim veya yetişkin eğitim dâhil olmak üzere okul
öncesinden lise eğitimine kadar her türlü eğitim kurumu olabilir)
- kar amacı gütmeyen kurumlar, dernekler, STK’lar
- kariyer planlama, profesyonel danışmanlık ve bilgilendirme hizmeti sunan kurumlar
- yükseköğretim kurumları (Programla ilişkili ülkelerde yer alan yükseköğretim kurumları
ECHE sahibi olmalı, Programla ilişkili olmayan ülkelerdeki yükseköğretim kurumları kendi ulusal mevzuatları uyarınca yetkili bir merci tarafından tanınmış ve staj faaliyetinden önce gönderen kurumla ikili kurumlararası anlaşma imzalamış olmalı)


Aşağıdaki kuruluşlar Erasmus+ kapsamında yükseköğretim staj faaliyeti için uygun değildir:


- Avrupa Birliği kurumları ve AB ajansları (bk. https://europa.eu/european-union/abouteu/institutions-bodies_en)
- AB programlarını yürüten Ulusal Ajans vb. kuruluşlar.
Staj yerinin ve staj programının öğrencisi olunan diploma programının içeriğine uygunluğunun değerlendirmesi ilgili bölümün fakülte/bölüm yetkilileri tarafından yapılır.

A) ERASMUS+ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ / ERASMUS STUDENT MOBILITY FOR STUDIES AND TRAINEESHIP(OUTGOING STUDENTS)

 

  1. Öğrenim Anlaşması (Learning Agreement-Erasmus Student Mobility for Studies)   / OLA
  2. ÖĞRENİM ANLAŞMASI DOLDURMAK İÇİN; https://learning-agreement.eu/ 
  3. Akademik Tanınma Belgesi (Recognition Sheet)
  4. Öğrenim Hareketliliği Hibe Sözleşmesi (Grant Agreement)
  5. Öğrenci Beyannamesine ulaşmak için lütfen tıklayınız./ Please click here for Erasmus Student Charter
  6. Öğrenim Hareketliliği Check List

B) ERASMUS STUDENT MOBILITY FOR STUDIES (INCOMING STUDENTS)

The incoming should be nominated by the reponsible person of the home university to intoffice@thk.edu.tr   and required documents should be submitted to UTAA International Office:  intoffice@thk.edu.tr

Required Documents:

  1. Acceptance Letter taken from University of Turkish Aeronautical Association.
  2. Application Form- Student Mobility for Studies
  3. Learning Agreement- Student Mobility for Studies (OLA): https://learning-agreement.eu/ 
  4. Transcript of records from Home Institution (in English )
  5. Copy of your Passport
  6. 2 passport size photos
  7. Copy of health insurance policy. (NT! The health insurance has to cover repatriation as well. The insurance has to be valid in all Schengen countries and in Turkey, and the amount of insurance must not be less than EUR 30,000.)
  8. Contact: intoffice@thk.edu.tr

UNIVERSITY OF TURKISH AERONAUTICAL ASSOCIATION

Erasmus CodeTR ANKARA16     PIC Code: 955814430    OIDE10211990   Country CodeTR

A) ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ/ ERASMUS STUDENT MOBILITY FOR TRAINEESHIP (OUTGOING STUDENTS)

  1. Staj Anlaşması (Learning Agreement-Erasmus Student Mobility for Traineeship)
  2. Örnek Katılım Sertifikası (Certificate of Attendance)
  3. Giden Öğrenci Staj Hibe Sözleşmesi (Grant Agreement)
  4. Staj Hareketliliği Check List
  5. Öğrenci Beyannemesi

Contact : intoffice@thk.edu.tr 

Phone: +903125895716/+903125895717/+903125895718

UNIVERSITY OF TURKISH AERONAUTICAL ASSOCIATION

Erasmus CodeTR ANKARA16     PIC Code: 955814430    OIDE10211990   Country CodeTR

 

B) ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ/ ERASMUS STUDENT MOBILITY FOR TRAINEESHIP (INCOMING STUDENTS)

The incoming should get in contact with UTAA International Office: intoffice@thk.edu.tr , and required documents should be submitted to intoffice@thk.edu.tr

  1. Başvuru Formu(Application Form-Erasmus Student Mobility for Traineeship)
  2. Learning Agreement-Erasmus Student Mobility for Traineeship
  3. Öğrenci Beyannemesi
  4. Acceptance Letter from University of Turkish Aeronautical Association
  5. Transcript of records from Home Institution (in English )
  6. Copy of Passport
  7. 2 passport size photos
  8. Copy of health insurance policy. (NT! The health insurance has to cover repatriation as well. The insurance has to be valid in all Schengen countries and in Turkey, and the amount of insurance must not be less than EUR 30,000.)

Staj Hareketliliği Check List

Contact : intoffice@thk.edu.tr 

Phone: +903125895716/+903125895717/+903125895718

UNIVERSITY OF TURKISH AERONAUTICAL ASSOCIATION

Erasmus CodeTR ANKARA16     PIC Code: 955814430    OIDE10211990   Country CodeTR

 

Dear Students,

 

We are glad to welcome you to University of Turkish Aeronautical Association. Thank you for choosing our University for an Exchange period. We believe that international students from all around the World will be an important part of the University life at University of Turkish Aeronautical Association.

 

This document has been prepared for all Exchange students who have been admitted to UTAA. We hope this document will greatly assist you. You are always welcome to contact us for any problem you may encounter.

 

We look forward to welcome you in our University soon.

Best wishes for a successful education life in UTAA.